Versión français ci-dessous. / Versión español está por debajo

For Immediate Release

Rafael & Energía Dominicana to release début album:
Enamorarse en la playa -  November 19, 2013

September 18, 2013 - Montreal, Quebec, Canada.

The Québécois-Dominican merenguero, bachatero Rafael and his Montreal based Latin music orchestra Rafael & Energía Dominicana, will release their debut album, Enamorarse en la playa, on November 19, 2013.

Enamorarse en la playa includes thirteen original compositions by Rafael, from different Latin music genres such as merengue, bachata, salsa, and ballad. The album is produced by Rafael, Pascal Laraque and Francisco Kuky’ Carbuccia with Chris Perry in Montreal, Quebec.

Rafael (Wilsikin Esteban Medina) is a Montreal based, Latin music singer-songwriter and bandleader originally from Bani, Dominican Republic. He launched a solo career at the end of 2008 with his nine piece orchestra Rafael & Energía Dominicana. Without a recording available in the marketplace, the group has performed at some of Canada’s most prestigious festivals and events that include Festival International Nuits d’Afrique (3 years consecutive), Vancouver 2010 Cultural Olympiad-Paralympics in Whistler B.C., and Festival International Rythmes du monde du Saguenay (2 years).  Rafael also does volunteer activities with Montreal’s Sun Youth Organisation/Jeunesse au soleil, Heritage Home Rehabilitation and the Canadian Cancer Society.

Enamorarse en la playa will be released by Montreal record label Vivo Musique, and distributed by DEP Distribution Ltd./Universal Music Canada/Believe Digital-Numérique

About Vivo Musique: Vivo Musique is a record label based in Montreal, Quebec, Canada, dedicated to presenting Canadian-international artists and their original works of music. Vivo Musique is part of Vivo Musique Internationale, a media relations agency and artist management company, founded in 2006 by Glenda Rush (Legal name: Glenda Marlene Ruch). Vivo Musique will launch a debut recording in November 2013 by the Latin music orchestra, Rafael & Energía Dominicana, led by Rafael, a Montrealer, originally from the Dominican Republic. http://www.vivomusique.com.

For more information:
Glenda Rush, Mobile: 1 (514) 591-5406, Office: 1 (514) 276-6870 glendavivo@sympatico.ca
Media Relations, Record Label, Artist Management, Vivo Musique Internationale.

Website: http://www.vivomusique.com

Le premier album de Rafael & Energía Dominicana
sortira le 19 novembre 2013: Enamorarse en la playa

16 septembre 2013- Montréal, Québec, Canada.

Le merenguero, bachatero et chanteur québécois, d'origine dominicaine, Rafael, et son orchestre Rafael & Energía Dominicana,  sortiront leur premier album, Enamorarse en la playa,  le 19 Novembre 2013.

Enamorarse en la playa comprend treize compositions originales de Rafael, provenant de différents genres de musique latine, tels que le merengue, bachata, salsa, et ballade. L'album est réalisé par Rafael, Pascal Laraque et Francisco 'Kuky' Carbuccia, avec Chris Perry, à Montréal, Québec.

Rafael (Wilsikin Estéban Medina) est un auteur-compositeur-interprète issu de Baní en République Dominicaine et maintenant établi à Montréal. Il a amorcé sa carrière solo à la fin de 2008 avec son ensemble de neuf musiciens, Rafael & Energía Dominicana. Sans pouvoir compter sur un enregistrement sur le marché, ce groupe s'est produit dans de prestigieux festivals canadiens dont le Festival International Nuits d'Afrique (pour trois années consécutives), l’Olympiade Culturelle de Vancouver en 2010, Whistler Live au cours des Jeux Olympiques et Paralympiques ou encore le Festival Rythmes du Monde de Saguenay à Chicoutimi (à deux reprises). De plus, Rafael se produit bénévolement comme chanteur et/ou comme raconteur dans le cadre d'événements tenus entre autres par Jeunesse au Soleil/Sun Youth de Montréal, Héritage Home Rehabilitation d'Huntington (Québec) ou la Société Canadienne du Cancer.

Enamorarse en la playa sera publié sur la maison de disques Vivo Musique de Montréal, et sera distribuée par DEP Distribution Ltd., Universal Music Canada-Believe numérique.

À propos de Vivo Musique: Vivo Musique est une maison de disques de Montréal, Québec, Canada, qui se consacre à la promotion des artistes canadiens-internationaux, et leurs musiques originales. Vivo Musique est partie intégrante de Vivo Musique Internationale, agence de relations de presse et de gérance d'artistes, fondée en 2006 par Glenda Rush (nom légal: Glenda Marlene Ruch). Vivo Musique lancera un premier album en novembre 2013, signé Rafael & Energía Dominicana. Cet orchestre de musique latine est mené par Rafael, Montréalais originaire de la République dominicaine. http://www.vivomusique.com.

Pour renseignements:
Glenda Rush, Mobile: 1 (514) 591-5406, Bureau:1 (514) 276-6870 glendavivo@sympatico.ca
Relations de presse, Maison de disques, Gérance, Vivo Musique Internationale.

: http://www.vivomusique.com

Para difusión inmediata

Lanzamiento de la primera producción discográfica
de Rafael & Energía Dominicana:
Enamorarse en la playa - 19 de noviembre 2013

18 de septiembre del 2013- Montreal, Quebec, Canadá.

El merenguero y bachatero, Quebequense-Dominicano,  Rafael y su orquesta Rafael y Energía Dominicana lanzará su primera producción discográfica, Enamorarse en la playa, el 19 de noviembre de 2013.

Enamorarse en la playa  incluye trece composiciones originales de Rafael de diferentes géneros de música latina como merengue, bachata, salsa y balada. El álbum es producido por Rafael, Pascal Laraque y Francisco 'Kuky' Carbuccia, y la participación de Chris Perry, en Montreal, Quebec.

Rafael (Wilsikin Esteban Medina) es un cantante-compositor-interprete oriundo de Bani, República Dominicana y ahora establecido en Montreal. En 2008, Rafael comenzó su carrera como solista con su orquesta de nueve músicos, Rafael & Energía Dominicana. Sin un álbum disponible en el mercado, Rafael y Energía Dominicana han actuado en algunos de los festivales y eventos más prestigiosos de Canadá incluyendo el Festival Internacional Nuits d'Afrique (por tres años consecutivos), Vancouver 2010 Olimpiada Cultural-Paralímpicos en Whistler, British Colombia, y el Festival Internacional Ritmos du monde du Saguenay.  (dos años). Rafael también realiza actividades como voluntario con Sun Youth de Montreal/Jeunesse au Soleil, Heritage Home Rehabilitation y la Canadian Cancer Society.

Enamorarse en la playa será lanzado por el sello discográfico, Vivo Musique  de  Montréal,  y distribuido por DEP Distribution Ltd.- Universal Music Canada-Believe numérique.

Acerca de Vivo Musique: Vivo Musique es un sello discográfico de Montreal, Quebec, Canadá, dedicado a la presentación de artistas canadienses-internacionales y sus obras originales de música. Vivo Musique es parte de Vivo Musique Internationale, una agencia de relaciones de prensa y la empresa de gestión de artistas, fundado en 2006 por Glenda Rush (Nombre legal: Glenda Marlene Ruch). Vivo Musique lanzará una grabación debut en noviembre de 2013 de la Orquesta de Rafael y Energía Dominicana, dirigido por Rafael, un montrealés originario de la República Dominicana. http://www.vivomusique.com.

Para mas información:
Glenda Rush, Mobile: 1 (514) 591-5406;  Oficina: 1 (514) 276-6870  glendavivo@sympatico.ca
Contacto de prensa, Manejo, Contrataciones, Vivo Musique Internationale.

Website: http://www.vivomusique.com